We care about you! - Safe travel in times of Corona

Dear guests & friends of the Hotel Post Krimml,

we are very GRATEFUL for having gained a lot of experience in dealing with Corona in the last few months. In order to be able to continue creating a safe and trusting environment in the upcoming weeks and months, here is our guide for your safe and relaxing vacation:

FAQ im Sommerurlaub

  • Was benötige ich für einen Urlaub im Hotel Post?
    Sie müssen für Ihren Winterurlaub 2x geimpft oder genesen sein - freitesten ist leider nicht möglich. Grundsätzlich ist es trotzdem von Vorteil sich regelmäßig zu testen.
  • Was ist im Hotel zu beachten?
    Bitte grundsätzlich einen Mindestabstand zu haushaltsfremden Personen einhalten.
    Es gilt die FFP2 Maskenpflicht, wenn Sie sich frei im Hotel bewegen.
    Bitte regelmäßig Hände waschen und desinfizieren - an vielen Stellen im Hotel finden Sie  Desinfektionsmittelspender.
  • Was hat sich im Hotel für Ihren Urlaub geändert?
    Nicht viel - wir sorgen mit regelmäßiger Desinfektion aller öffentlichen Bereiche für eine sichere Umgebung für Sie!
    Sie können weiterhin die Wellnessangebote [Sauna, Fitnessraum, Yogaraum etc] nutzen - ohne Anmeldung. Wir bitten Sie lediglich nicht zu haushaltsfremden Personen in die Sauna, den Fitnessraum etc. zu gehen. Sollte die Sauna also gerade besetzt sein, empfehlen wir die Zeit abzuwarten, eine Tasse Tee zu trinken und erst nach frei werden die Spa Angebote nutzen.
  • Was gibt es noch zu wissen?
    Wir bieten nach wie vor - Flexibilität und Individualität für Ihren Krimml-Urlaub!
    Sie können ein Zimmer inkl. Frühstück buchen, Sie haben die Möglichkeit die integrierte Küche im Zimmer hinzuzubuchen für mehr Freiheit und Unabhängigkeit und Sie können den Room Service nutzen und sich Frühstück, Mittag- oder Abendessen bequem ins Zimmer liefern lassen.
    Zudem stellen wir gerne ein Luftreinigungsgerät - Ozonos - für Sie in Zimmer (bitte vorab an der Rezeption anmelden) für mehr Lebensqualität & Wohlbefinden.
  • Weitere Informationen finden Sie Hier

Your booking & cancellation options

  • We guarantee a free cancellation up to 1 week before arrival [except bookings from 13.2. to 28.2.2021].
  • Better safe than sorry - we recommend taking out a hotel cancellation premium package from Europäische Reiseversicherung, which also covers Covid19 illnesses.

Cleaning and Disinfection

  • Our employees are specially trained for the increased hygiene measures
  • During the daily cleaning the rooms are thoroughly ventilated
  • Public rooms are disinfected at regular intervals. We attach great importance to particularly critical points such as door handles, elevator buttons, tables, etc.
  • At the hotel entrance, at the reception, at the bar and in the restaurant there are dispensers of hand disinfectants
  • If you do not wish to be visited by our cleaning fairies (especially for shorter stays), please hang the "Meditation in progress" sign on the door like you do, so you can keep your undisturbed space during your stay

In the hotel

  • We welcome you warmly and safely behind glass!
  • To avoid waiting times, we kindly ask you to send us all important information in advance.
  • Our employees* will meet you safely with mouth and nose protection and at a distance. So simply read your smile from your eyes. We also thank you for wearing MNS in all public areas.
  • At the buffet we pay attention to the prescribed minimum distances
  • We ask for table reservation - gladly online or directly with our employees
  • You do not want to eat in a restaurant? Our room service for breakfast and/or dinner is at your disposal.

At the end...

We are looking forward to the coming winter and are sure that together we will succeed in creating a different, but still relaxing, active and enjoyable vacation for you. We would like to invite you to be an active part of the togetherness.